چگونه دوچرخه ساخته می شود

مرحله 1: قاب مگر اینکه بلد باشید جوشکاری کنید و تمام وسایل لازم برای دوچرخه سازی را داشته باشید. قاب چیزی است که شما باید یا نو یا دست دوم بخرید. گاهی اوقات آگهی‌ها یا شرکت محلی شما مکان‌های خوبی برای شروع جستجوی فریم هستند. شما باید نوع دوچرخه ای را که می خواهید بسازید انتخاب کنید و بر اساس آن بخرید. البته باید به دنبال چیزی بگردید که اندازه خود را داشته باشید و قضاوت در مورد دوچرخه های قبلی که داشته اید باید نسبتاً آسان باشد.

آشنایی با اجزای دوچرخه

علاوه بر اندازه، می خواهید مطمئن شوید که قاب به هیچ وجه خمیده، زنگ زده یا شکسته نیست. هنگام برخورد با فولاد، خم شدن احتمال بیشتری دارد، اما حتی در آن زمان نیز بعید است. آلومینیوم و فیبر کربن شکست های فاجعه بارتری دارند و به راحتی با چشم غیر مسلح دیده می شوند. اگر می توانید، سعی کنید نخ های براکت پایین را نیز کنده یا آسیب ندیده باشند. این نوع چیزها را می توان اصلاح کرد اما هزینه های غیرضروری به پروژه اضافه می کند. بسیاری از اوقات دوچرخه های استفاده شده با تعداد بی شماری از قطعات که هنوز به قاب وصل هستند ارائه می شوند.

خرید یک قاب جدید تنها راه برای اطمینان از خراب نشدن آن است. برای فریم های آلومینیومی و کربنی، این تنها راه برای دانستن مسافت پیموده شده و قدمت صادرات دوچرخه است. اکثر تولید کنندگان یک گزینه قاب یا قاب و چنگال در فروشگاه وب سایت خود دارند.

اختراع دوچرخه | کانون پتنت ایران

دوچرخه حرفه ای خوب

مرحله 2: چنگال
درست مانند قاب، باید بدانید که چه نوع چنگالی می خواهید. باید با نوع دوچرخه حرفه ای دنده ای مطابقت داشته باشد، خواه جاده، bmx، کوهستان یا هر چیز دیگری باشد. شما باید بدانید که چه ماده ای برای نحوه سوار شدن شما بهترین است و باید فاصله مناسبی برای انواع لاستیک های مورد نظر شما داشته باشد. برخی از تولیدکنندگان در حال حاضر هدست‌های افست یا مخروطی را تولید می‌کنند که در آنها قطر بالایی (مسابقه سر تیوب) از قطر بیرونی کوچک‌تر از هدست‌های پایین (مسابقه تاج) است. بسیار مهم است که چنگالی را پیدا کنید که سازگار باشد.

در انتخاب چنگال خود به مواد قاب فکر کنید. فیبر کربن سبک و قوی است. سختی جاده زیر شما را کم می کند. آلومینیوم سبک و سفت است. گاهی اوقات می‌تواند آن دست اندازها را در جاده تقویت کند، اما از فیبر کربن ارزان‌تر است و بیشتر دوچرخه‌های جاده‌ای سطح متوسط ​​تا بالا ساخته شده‌اند. فولاد سنگین‌تر و انعطاف‌پذیرتر از دو فولاد دیگر است. ارزانتر هم هست اغلب برای گردش، دوچرخه‌های کوهستانی با لاستیک‌های چاق و دوچرخه‌های جاده‌ای متعلق به خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرار است از شما دوام بیاورد.

اگر به پایه های قفسه یا گلگیر نیاز دارید، می توانید آنها را تهیه کنید. اگر می‌خواهید یک ساقه بالش اجرا کنید، حتماً یک چنگال و هدست نخی تهیه کنید.

ساخت دوچرخه با وزن ۷۵۰ گرم از کامپوزیت گرافنی - myChem

خرید دوچرخه

دوچرخه سواری در سراشیبی
مرحله 3: هدست
قبلاً به اختصار ذکر شد، هدست مجموعه ای از یاتاقان ها، فنجان ها و مسابقات است که چنگال را به قاب متصل می کند. این چیزی است که به چرخ جلوی شما اجازه می دهد بچرخد. مسابقه ها روی چنگال فشرده می شوند، فنجان ها در سوراخ های لوله سر روی قاب قرار می گیرند و بلبرینگ ها در این فنجان ها قرار می گیرند. دوچرخه حرفه ای زنجان بیشتر یاتاقان‌های هدست مدرن، یاتاقان‌های مهر و موم شده هستند (همچنین معمولاً کیفیت بالاتری نسبت به یاتاقان‌های بدون مهر و موم دارند.)

مهر و موم شده به این معنی است که قسمت های داخلی و بیرونی یاتاقان ها در اطراف خود گلوله های یاتاقان قرار می گیرند و معمولاً یک مهر و موم لاستیکی یا پلاستیکی در بالای گلوله های بلبرینگ قرار می گیرد تا وقتی به محصول نهایی نگاه می کنید نتوانید آنها را ببینید. تنها اشکالی که در اینجا وجود دارد این است که کار بر روی یاتاقان های مهر و موم شده بسیار سخت تر است و در طول عمر هدست به آن چربی اضافه می شود.

بلبرینگ هایی که آب بندی نشده اند کمی بیشتر دوام می آورند زیرا می توانید بعد از هر فصل آنها را تمیز کرده و مجدداً روغن کاری کنید. برندهای قابل توجه هدست عبارتند از Chris King، Phil Woods، Paul Components و Cane Creek. حتماً به خاطر داشته باشید که اگر هد تیوب مخروطی دارید، هدستی خواهید داشت که سازگار است.

قفل کردن دوچرخه به وسیله کلاه +عکس

دوچرخه سوار جاده ای
مرحله 4: ساقه
اندازه و سازگاری نیز در اینجا بسیار مهم است. شما باید ساقه ای تهیه کنید که در اطراف لوله فرمان شما قرار بگیرد. ساقه های مدرن روی لوله فرمان قرار می گیرند و در جای خود محکم می شوند. اغلب اوقات فاصله هایی برای بالا بردن ارتفاع ساقه وجود دارد. فاصله‌دهنده‌ها روی هدست می‌روند و سپس ساقه روی آن‌ها قرار می‌گیرد.