پستانک سیلیکونی باعث کج شدن چانه کودکان می شود

پستانک سیلیکونی را نباید به طور معمول دلسرد کرد زیرا شواهد فعلی نشان می دهد که خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در ارتباط با استفاده از آنها کاهش می یابد.

استفاده از پستانک در بخش مراقبت های ویژه نوزادان برای مکیدن غیر مغذی و راحتی در نوزاد نارس یا بیمار باید ادامه یابد.پستانک شیئی است که برای استفاده کودکان از دو هفته تا حدود پنج سال طراحی شده است.

اگرچه جایگزین مناسب و کارآمدی برای مکیدن انگشت شست کودکان است، اما استفاده از آن بسیار مشکوک است. با پیشرفت پزشکی و تکنولوژی، آسیب های مربوط به استفاده از آن کشف شد و مربوط به رشد ضعیف دندان ها بود.

پستانک

علاوه بر این، استفاده از برخی مواد خام صنعتی ممکن است در طول فرآیند رشد به سلامت کودک آسیب برساند.

پستانک وسیله ای است که برای استفاده کودکان از دو هفته تا حدود پنج سال طراحی شده است. این کار جایگزین نوک سینه مادر می شود. کودک را آرام می کند، بدون نیاز به انرژی زیادی برای مکیدن، هماهنگی خوب و قدرت عضلانی.

همچنین پیشنهاد شد که وجود پستانک در دهان ممکن است مانع از چرخاندن صورتش به سمت پایین و در نتیجه جلوگیری از انسداد دهان و بینی شود.

علاوه بر این، مکیدن مداوم نیز کشش ماهیچه های راه هوایی فوقانی را افزایش می دهد و زبان را در موقعیت رو به جلوتر نگه می دارد و بنابراین از راه هوایی محافظت می کند.

استفاده از وسایل مکیدن غیر مغذی مانند پستانک در چندین مطالعه گزارش شده است، که نشان می دهد در کشورهای غربی، 75 تا 85 درصد کودکان از پستانک استفاده می کنند و در نوزادان آمریکایی، 68 درصد. از کودکان کمتر از 6 هفته از پستانک استفاده کردند.