پزشکان از زیتون سبز بدون هسته برای جلوگیری از حملات قلبی استفاده می کنند

تفاوت معنی داری در حساسیت ارقام مختلف زیتون سبز بدون هسته به قهوه ای شدن وجود دارد. برخی پس از ضربه کاملاً سبز بودند در حالی که برخی دیگر چندین ساعت پس از ضربه بسیار قهوه ای بودند.

در سیب، پیشنهاد شده است که تغییر در اندازه کبودی برای یک انرژی ضربه معین در بین ارقام رخ می دهد و به تعدادی از عوامل مانند بلوغ و دما بستگی دارد.

ما ارقام را در مرحله بلوغ سبز (زمان برداشت زیتون رومیزی) آزمایش کردیم. با این حال، مشاهده مرحله رشد برای همه ارقام به صورت بصری انجام شد و ممکن است همیشه دقیق نبوده باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که هر رقم در روز متفاوتی آزمایش شد، با توجه به مرحله رشد آن، درجه حرارت در هنگام برداشت یکسان نبود.

زیتون

با این حال، درجه حرارت در این فصل (در ماه سپتامبر) در اسرائیل نسبتاً پایدار است. علاوه بر این، ارقام شدید مجددا مورد آزمایش قرار گرفتند و اعتبار حساسیت و مقاومت آنها به قهوه ای شدن انجام شد.

مقایسه روابط فیلوژنتیکی بین ارقام مورد تجزیه و تحلیل در مطالعه قبلی با الگوی قهوه ای شدن و ضریب کشش ارقام مختلف نشان داد که ارقام نزدیک به ژنتیک تمایل به نشان دادن سطح قهوه ای شدن و ضریب کشسانی مشابه دارند.

بنابراین، اگرچه تجزیه و تحلیل ما ممکن است حاوی برخی نتایج مغرضانه باشد، اما ما متقاعد شده‌ایم که به طور کلی و به ویژه برای ارقام شدید، سطح قهوه‌ای شدن ارائه شده در اینجا برای هر رقم عمدتاً به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی بین ارقام است.

لکه‌های قهوه‌ای روی میوه‌ها ظاهر شد. بلافاصله پس از فشار القا شده و در طول زمان پخش می شوند تا اینکه 3 ساعت پس از اعمال فشار به اندازه نهایی خود می رسند.

تفاوت در اکثر ارقام بین 3 تا 24 ساعت پس از فشار القایی معنی دار نبود. ضریب رگرسیون بین نسبت قهوه ای شدن در 3 و 24 ساعت پس از آسیب 1.033 بود.