مصرف مداوم خرما خشک خاصویی به سلامت قلب کمک می کند

بیشتر مردم به دلیل طعم شیرین خرما خشک خاصویی را دوست دارند، میوه های خشک را می توان در هر زمانی مصرف کرد، همچنین به دلیل ارزش غذایی بالا در زمستان ها استفاده می شود و در تابستان بسیار مفید است زیرا نمازگزاران مسلمان در ماه رمضان خرما مصرف می کنند.

در اینجا فواید خوردن خرمای خشک برای سلامتی آورده شده است.

اگر فردی از ناراحتی قلبی رنج می برد، می تواند خرمای خشک را نیز امتحان کند، خرمای خشک همچنین چربی کمی دارد و فاقد کلسترول است که به سلامت قلب کمک می کند.

 همچنین در کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می شود، موثر است.

یکی دیگر از فواید مصرف شوارا این است که به بهبود هضم کمک می کند، خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد که توانایی های گوارشی را افزایش داده و متابولیسم را بهبود می بخشد. 

همچنین برای افرادی که می خواهند به طور طبیعی وزن کم کنند، مفید است.

اگرچه خوردن خرما مزایای زیادی دارد، اما نمی‌توانید خطرات ناشی از خوردن خرما را نادیده بگیرید، اگرچه سرشار از مواد معدنی، فیبر و ویتامین است، اما محدودیت هایی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. 

خرما خشک

علاوه بر مواد مغذی، حاوی سطح سولفیت مضر نیز می باشد.

افرادی که به سولفیت ها حساسیت دارند ممکن است واکنش های آلرژیک شدیدی را تجربه کنند، شایع ترین علائم آلرژی عبارتند از قرمزی، آبریزش، خارش پوست، قرمزی چشم، چشم های آلرژیک، آبریزش بینی و غیره.

 این علائم از فردی به فرد دیگر تغییر می کند، اما این حساسیت بلافاصله پس از خوردن خرما تجربه می شود.

اگر خواص تغذیه ای خرمای خشک را ببینیم، در مقایسه با مواد غذایی اساسی، قند بالایی دارد. 

خرما حاوی قند طبیعی است، اما فرآیند خشک کردن باعث کاهش قند آن می شود.

خرمای خشک حاوی مقادیر بسیار کمی کلسترول است و می تواند میزان لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد را در جریان خون تنظیم کند و بیماران مبتلا به فشار خون باید حداقل سه عدد خرما خشک در روز بخورند، زیرا حاوی مقدار زیادی خرما هستند.

درصد پتاسیم، اما حاوی سدیم کمی است که آن را به یک رژیم غذایی ایده آل برای تنظیم فشار خون تبدیل می کند.