فروسیلیس صادراتی می تواند باعث جنگ میان کشور های بزرگ شود

در فرآیند Pidgeon، بریکت‌های واکنش‌دهنده آماده می‌شوند و هر کدام به مقدار حدود 150 کیلوگرم در تعدادی از لوله‌های فولادی لوله‌ای که معمولاً 250 تا 300 میلی‌متر قطر و 3 متر طول دارند، بارگذاری می‌شوند.

پس از آن، مخزن‌ها تا فشار کمتر از 0.1 torr تخلیه می‌شوند و معمولاً با سوزاندن زغال‌سنگ به دمایی در محدوده 1150-1200 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شوند.

منیزیم به صورت بخاری تشکیل می‌شود که روی آستین‌های قابل جابجایی خنک‌شده با آب در انتهای مخروطی‌هایی که خارج از کوره قرار دارند، متراکم می‌شود.

برای هر تن منیزیم که تولید می شود، تقریباً 1.1 تن فروسیلیس صادراتی مصرف می شود. مزایای فرآیند Pidgeon هزینه سرمایه نسبتاً پایین و الزامات سخت گیرانه کمتری است که بر خلوص مواد خام اعمال می شود.

فروسیلیس

کمبودهای عمده این است که این یک فرآیند دسته‌ای کار فشرده است که معمولاً فقط حدود 20 کیلوگرم منیزیم از هر یک از مخزن‌ها تولید می‌کند و به زمان چرخه طولانی حدود 8 ساعت نیاز دارد.

پس از آن، مخزن ها باید تخلیه، تمیز و در شرایطی که ممکن است گرد و غبار و ناخوشایند باشد شارژ شوند. فرآیند Pidgeon به طور گسترده در چین پذیرفته شده است.

جایی که هزینه های نیروی کار نسبت به کشورهای غربی پایین است، و منابع فروسیلیکون و آنتراسیت به راحتی در دسترس هستند. صدها گیاه با اندازه های مختلف ساخته شده اند که در سال 2014 حدود 80 درصد منیزیم جهان را تامین می کردند.

فرآیند Magnétherm از یک کوره قوس الکتریکی استفاده می کند که در حدود 1550 درجه سانتیگراد و با فشار داخلی 10-15 torr کار می کند. از آنجایی که واکنش در فاز مایع انجام می شود، زمان لازم برای تکمیل آن کمتر از زمان مورد نیاز برای فرآیند Pidgeon است.