عسل رازیانه در بارداری سرفه را تسکسن می دهد

عسل رازیانه در بارداری هست ولی تک گل نیست یعنی رازیانه در مزارع هست ولی با گیاهان دیگر زنبورها شهد آن را می مکند و به کندو برمی گردانند این عسل به نام چند گل موجود است و وجود دارد.

زنبورها در مزارع رازیانه پرسه می زنند در صورت وجود و سپس شهد گل های رازیانه را می مکند قبل از اینکه این گل ها دانه های کوچک رازیانه را تشکیل دهند که شبیه دانه های رازیانه یا دانه های زیره است.

اما در واقع خواننده عزیز و با توجه به اطلاعاتی که از منابع مختلف جمع آوری کردم، متوجه شدم که عسل رازیانه تک گل است، به معنی تک گل، که عسل فقط شهد گل رازیانه را جذب می کند و این عسل کمیاب محسوب می شود و فروشگاه های کمی به آن می پردازند.

و رنگ عسل اصلی رازیانه پررنگ است.

عسل

و نوع سوم عسل رازیانه و اگر دوست داشتید اسمش را بگذارید طرز تهیه عسل رازیانه که ساده و راحت است یک شیشه بیاورید و در آن عسل طبیعی زنبور عسل اصل تا وسط شیشه بریزید و سپس دانه ها و برگ های رازیانه را در شیشه بریزید سپس روی آن عسل بریزید تا شیشه پر شود.

در شیشه را خوب ببندید و به مدت دو هفته در جای تاریک قرار دهید تا عسل مفید رازیانه را به راحتی بدست آورید و به آن دم کرده عسل رازیانه می گویند.

نام علمی گیاه رازیانه این است:  Foeniculum vulgare و خانه اصلی آن دریای مدیترانه است، اما اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است و در خاک خشک به ویژه در کنار رودخانه ها و نزدیک سواحل می روید.

رازیانه جزء گیاهان علفی چند ساله طبقه بندی می شود، ساقه های آن دراز، دارای شاخه های قوی و برگ های آن بریده و نازک بریده شده شبیه به گیاه شوید است و گلدهی رازیانه تا اواخر پاییز ادامه دارد.

گل های رازیانه حاوی گرده هایی هستند که رنگ آن زرد روشن است و ممکن است رنگ آن قهوه ای یا طلایی باشد و این گل ها بویی شبیه بادیان دارند و زنبورهای عسل برای مکیدن شهد آن ها را جستجو می کنند و به کندو می برند.