عجیب ترین نوع لیمو ترش آبگیری که می توان با خوردن آن قد خود را افزایش دهید

بنابراین، اجزای لیمو ترش آبگیری اغلب برای اهداف های خاصی پردازش استفاده می شود. به عنوان مثال، اسانس عصاره بخار آب لیمو با اثرات ضد باکتریایی برای بهبود کیفیت فعالیت فیزیولوژیکی استفاده شد.

لیمو با تولید جهانی 730 میلیون تن، کاشته‌ترین مرکبات در جهان است. لیمو معمولاً به عنوان آب میوه استفاده می‌شود. با این حال، مقدار قابل توجهی پوست و تفاله به عنوان محصولات جانبی تولید می کند و باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می شود.

علاوه بر این، پوست لیمو حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات فعال، از جمله پکتین، پلی فنول ها، و فلاونوئیدها و غنی از مواد فرار، مانند ترپن ها، استرها، و الکل است.

بنابراین، محصولات جانبی لیمو را می توان به عنوان مواد خام بازیافت کرد و سود صنایع تجاری و فناوری را دو برابر کرد.

قهوه ای شدن یک واکنش شیمیایی به طور گسترده در غذاها است که تأثیر قابل توجهی بر ظاهر، عطر، کیفیت و ارزش غذایی دارد.

لیمو ترش

واکنش‌های قهوه‌ای شدن مواد غذایی با تأثیرات مثبت شامل قهوه، نان، سس سویا و چای سیاه است در حالی که واکنش‌های قهوه‌ای شدن مواد غذایی با تأثیرات مثبت شامل میوه‌ها، آب‌میوه‌ها، غذاهای منجمد یا کم‌آب و برخی از غذاهای تخمیری می‌شود.

این اتفاق نشان می دهد که کنترل واکنش قهوه ای شدن، ظاهر و رنگ غذاها برای نشان دادن کیفیت محصول مهم است. فرآیند تخمیر و بلوغ تولید محصولات تخمیر شده لیمو به راحتی انجام می شود و در نتیجه ظاهر و کیفیت محصول بدتر می شود.

پدیده قهوه ای شدن در محصولات تخمیر شده لیمو اغلب باعث نگرانی مصرف کنندگان می شود. طبق آمار، تقریباً 50 درصد زیان در بازار فرآوری به دلیل قهوه ای شدن است.

بنابراین، بهبود پدیده قهوه ای شدن محصولات غذایی مهم و ارزشمند است. در این مطالعه، محصولات جانبی لیمو برای تولید عصاره‌های

بخار آب لیمو (LWAE) با تقطیر و استخراج بازیافت شدند و سپس برای بهبود فرآیند و کیفیت محصول به محصولات تخمیر شده لیمو اضافه شدند.

واکنش زیست فعال، قهوه‌ای شدن و مقادیر ترکیب فرار توسط کروماتوگرافی گازیطیف‌سنجی جرمی (GC-MS) بررسی شد و ارزیابی حسی برای درک ارزش مصرف‌کننده محصولات انجام شد. اتانول و پرسولفات پتاسیم از شرکت شیمیایی Aencore خریداری شد. ملبورن، استرالیا.