شامپو یکی از برترین محصولات شخصی شناخته شده است

اخیراً مصرف‌کنندگان روی مواد طبیعی و پایدارتر موجود در محصولات مراقبت شخصی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

متأسفانه سورفکتانت‌های کاتیونی به دلیل توانایی آنها در چسبیدن به سطح دارای بار منفی فولیکول‌های مو، هنوز هم به‌عنوان عوامل حالت‌دهنده اولیه در محصولاتی مانند شامپو هتلی حالت‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شامپو ضد شورهعلاوه بر این سولفات ها به عنوان عوامل پاک کننده استفاده می شوند زیرا بسیار موثر و کم هزینه هستند هدف از این مطالعه یافتن یک فرمول پایدارتر برای یک  حالت دهنده بدون به خطر انداختن خواص شانه کردن مرطوب، رئولوژیکی و فعالیت سطحی مطلوب است.

سیستم‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند حاوی اسید هیالورونیک (HA) در وزن‌ها و غلظت‌های مولکولی مختلف، در ترکیب با یک سورفکتانت یا سوفورولیپید اسیدی (ASL) یا آلکیل پلی‌گلوکوزید (APG) و متفاوت بودن حضور کلرید سدیم بودند.

یک Dia-stron برای آزمایش نیروی شانه مرطوب مورد استفاده قرار گرفت شامپو بدن مسافرتی یک رئومتر ویسکوزیته را در نرخ های برشی مختلف ثبت کرد، و یک کشش سنج کشش سطحی نمونه ها را قبل از انجام مطالعه کف بصری اندازه گیری کرد.

وزن مولکولی و غلظت به نظر می رسید که تأثیر زیادی بر نیروی شانه کردن مرطوب و همچنین رئولوژی داشته باشد، با بزرگترین وزن مولکولی و غلظت کمترین ضریب اصطکاک و مشخصات رئولوژیکی مطلوب را ایجاد می کند.

افزودن یک سورفکتانت به طور قابل توجهی به کاهش کشش سطحی و افزایش کف‌پذیری کمک می‌کند شامپو بدون سولفات، سیستم بهینه برای دستیابی به بیشترین کاهش در نیروی شانه مرطوب، ویسکوزیته زیاد با رفتار نازک شدن برشی، و کشش سطحی نسبتا کم با کف مناسب از 1٪ HA در 800 کیلو دالتون، 10٪ ASL و 1٪ NaCl تشکیل شده است.

  • منابع:
  1. High Performance Conditioning Shampoo with Hyaluronic Acid and Sustainable Surfactants
  • تبلیغات: 
  1. استفاده از لاستیک در ساخت برج ایفل فرانسه
  2. با استفاده از خامه سایه چشم بسازید
  3. خرید آنلاین کلاغ پران صوتی درجه یک
  4. کشاورزی فقط با استفاده از شیشه برای خود خانه ساخت