خرید انواع بهترین دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان یکی از انواع دوچرخه می باشد که خود دارای مدل های متفاوتی است. خرید بهترین مدل آن با توجه به سطح حرفه ای بودن دوچرخه سوار و مکانی که قرار است استفاده شود، انتخاب می شود.
دوچرخه کوهستان، دوچرخه ای است که مقاومتر از سایر دوچرخه ها می باشد و مناسب جاده های پرپیچ و خم و ناهموار کوهستانی طراحی و تولید شده است. دوچرخه ای که سیستم تغییر دادن دنده ها را دارد تا در موقعیت های مختلف از آن استفاده شود و دوچرخه سوار بتواند به بهترین شکل آن را کنترل کند.
دوچرخه کوهستان که باعث تقویت عضلات بدن و سیستم قلبی و عروقی فرد می شود، در واقع کسی که می خواهد با این دوچرخه به جاده های کوهستانی و سر بالایی برود باید دارای استقامت بدنی بالایی باشد تا بتواند به راحتی رکاب بزند و پیچ و خم های جاده را پشت سر بگذارد. باید سیستم قلبی او قوی باشد تا در جاده های نفس گیر کوهستان، کم نیاورد و نفسش بند نیاید.

انواع مدل های دوچرخه کوهستان

آنچه باید در انتخاب دوچرخه مدنظر داشت این است که فرد دوچرخه را با چه هدفی خریداری می کند. حرفه ای یا مبتدی بودن فرد نیز در انتخاب مدل مناسب باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا فرد مبتدی نمی تواند با دوچرخه ای که حرفه ای ها سوار می شوند، به راحتی حرکت کند.
همچنین نوع جاده های کوهستانی هم در انتخاب مدل تأثیر دارد. شیب های موجود در جاده، سربالایی ها، ناهمواری ها و عوامل مختلف دیگر، می توانند تعیین کننده در مورد مدل دوچرخه باشند. در هر صورت موارد زیر مدل های دوچرخه کوهستان می باشند.
  • کراس کانتری
  • تریل
  • دانهیل
  • فری راید
  • دوچرخه پرشی

ویژگی های دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان به دلیل اینکه باید جاده های کوهستانی و سربالایی را بپیماید، فرمان آن به صورت صاف طراحی شده تا دوچرخه سوار دید بهتری نسبت به محیط جلوی چشم خود داشته باشد.
همچنین لاستیک و بدنه آن نسبت به مدل های دیگر ضخیم تر است زیرا باید مقاومت کافی برای رفتن در جاده های ناهموار را داشته باشد.
همچنین بعضی مدل هایش دارای کمک فنر در قسمت جلوی دوچرخه می باشد تا هنگامی که می خواهد جاده های سرپایینی را طی کند راحت تر باشد.
منبع: لوازم ورزشی ایران