باقالی و ساخت گلبول قرمز آن در بدن

لوبیا حاوی چندین ماده مغذی حیاتی از جمله فولات است باقالی فولات برای سلامت کلی، ساخت گلبول های قرمز سالم و کمک به جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین در دوران بارداری ضروری است.

بر اساس تحقیقات منبع معتبر، لوبیا سرشار از پلی فنول است که نوعی آنتی اکسیدان است  و آنتی اکسیدان ها با اثرات رادیکال های آزاد که مواد شیمیایی مضری هستند که بدن در طول متابولیسم و سایر فرآیندها تولید می کند، مبارزه می کنند.

رادیکال های آزاد می توانند باعث آسیب سلولی شوند که می تواند منجر به بیماری های مختلف شود. آنتی اکسیدان ها به بدن در حذف رادیکال های آزاد کمک می کنند. به این ترتیب، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، مانند لوبیا، می توانند به محافظت از بدن در برابر بیماری ها کمک کنند

افرادی که به طور منظم حبوبات مصرف می کنند ممکن است کمتر بخاری گازی دست دوم در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سایر مشکلات قلبی عروقی باشند. نویسندگان یک متاآنالیز در سال 2017 پیشنهاد کردند که یکی از دلایل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی این است که مردم پروتئین های گوشت حیوانی با چربی بالاتر را با لوبیا جایگزین کرده اند.

یک بررسی و متاآنالیز در سال 2013 نشان داد که ارتباط واضحی بین خوردن لوبیا و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب وجود دارد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که مواد مغذی موجود در لوبیا ممکن است  بخاری هیزمی به کاهش کلسترول کمک کند کلسترول بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و حملات قلبی است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.

یک وعده نصف فنجان یا 88 گرم لوبیا سیاه حدود 14 گرم فیبر را فراهم می کند که بیش از نیمی از نیاز روزانه یک بزرگسال به فیبر است.

در اینجا برنج پاکستانی نکاتی را در مورد غذاهایی که می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند، دریافت کنید.

برخی از مطالعات نشان داده اند که لوبیا به عنوان آنتی اکسیدان و عوامل ضد التهابی عمل می کند. این اثرات می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

  • منابع:
    1. ?What are the health benefits of beans
  • تبلیغات: 
  1. ضایعات لیمو و استفاده های گوناگون آن
  2. روشی که ارزش ریال را بیشتر از دلار می کند
  3. توپی که به کره ماه رفت !!
  4. راز دستیابی ایران به بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان فاش شد