انواع دوچرخه برای کودکان در هر سنی

دوچرخه های بچه گانه در اشکال و اندازه های مختلف از سه چرخه گرفته تا دوچرخه با چرخ های 26 اینچی تولید می شوند. کودکان اغلب اولین تجربه دوچرخه سواری خود را در حدود 12 ماهگی تجربه می کنند، به عنوان مثال با یک سه چرخه با میله فشار، مخصوصاً برای آن سن مناسب است. با یک سه چرخه، کودک شما می تواند با دوچرخه سواری در حین بازی آشنا شود و در صورت نیاز می توانید با استفاده از میله فشار، او را به سمت جلو هل دهید یا سرعتش را کم کنید. برای کودکان 2 سال به بالا که به اندازه کافی قوی هستند، دوچرخه های تعادلی داریم.

دوچرخه بچه گانه - قیمت خرید بهترین و جدیدترین برند های دوچرخه کودک سال 2022 - دنرو

دوچرخه‌های تعادل به کودکان کمک می‌کنند تا بدون نیاز به رکاب زدن، تعادل خود را هنگام هدایت دوچرخه حفظ کنند. از سن 3 سالگی، کودکان می توانند با چرخ های آموزشی به اولین دوچرخه “واقعی” خود منتقل شوند. این دوچرخه‌ها که برای کوچک‌ترین دوچرخه‌سواران طراحی شده‌اند، دارای چرخ‌های 12 اینچی هستند و دارای چرخ‌های آموزشی هستند تا یادگیری پدال زدن را تا حد امکان ایمن کنند.

از آنجایی که بچه‌ها خیلی سریع بزرگ می‌شوند، احتمالاً خیلی زود به سمت دوچرخه‌هایی با اندازه چرخ بزرگ‌تر حرکت می‌کنند – مانند چرخ‌های 16 اینچی، 18 اینچی، 20 اینچی، 22 اینچی، 24 اینچی یا 26 اینچی. وقتی کودک شما در حال یادگیری دوچرخه سواری است، ایمنی حرف اول را می زند. اگر دوچرخه حرفه ای کوهستان آنها با چرخ های آموزشی همراه نیست، می توانید به راحتی آنها را خودتان نصب کنید. در محدوده ما، چرخ های آموزشی دوچرخه های کودکان با اندازه چرخ های 12 تا 20 اینچی را خواهید یافت.

انتخاب دوچرخه مناسب برای کودک به چند چیز مانند سن کودک شما بستگی دارد. برخی از کودکان ممکن است برای سن خود کوچک یا قد بلند باشند، بنابراین مهم است که به قد و اندازه لباس کودک خود توجه کنید. قد بدن و اندازه لباس شاخص های واضح تری برای دوچرخه سایز مناسب برای کودک شما هستند. نمودار اندازه زیر نیز ممکن است به شما در انتخاب کمک کند.

دوچرخه بچه گانه - قیمت خرید بهترین و جدیدترین برند های دوچرخه کودک سال 2022 - دنرو

قیمت دوچرخه

دوچرخه بچه گانه سایز مناسب کودک من چیست؟

در این نمودار، اندازه دوچرخه کودکان با سایز لاستیک آنها (12 تا 16 اینچ) مشخص شده است. هنگامی که در تجارت دوچرخه کودک با سایز مناسب را انتخاب می کنید، سن کودک نقطه خوبی برای شروع است، اما کودکان به سرعت رشد می کنند و برخی ممکن است به زودی نسبت به سن خود قد بلندی در نظر بگیرند، بنابراین همیشه هوشمندانه است که به اندازه و قد لباس نیز توجه کنید. اندازه و قد لباس دو شاخص واضح هستند که به شما در تعیین سایز دوچرخه مناسب کودکان کمک می کنند. هنگامی که اندازه مناسب را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دوچرخه بچه گانه برای پسر یا دختر انتخاب کنید.

دوچرخه بچه گانه
هنگام خرید دوچرخه کودک، اندازه مناسب مهم است. می توانید از نمودار اندازه ما برای تعیین اندازه مناسب برای فرزند خود استفاده کنید. هنگامی که دوچرخه کودکانی که انتخاب کرده اید تحویل داده شد، ممکن است همچنان نیاز به انجام چند تنظیم داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که سوار و پیاده شدن از دوچرخه شاهین فلز آسان است و کودک شما وقتی می نشیند بتواند با پاهایش به زمین برسد. در حین دوچرخه سواری، پاهای آنها هرگز نباید به طور کامل کشیده شود و زانوهای آنها نباید به فرمان برخورد کنند. به طور خلاصه، زین نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشد. سپس، فرمان باید در ارتفاع صحیح تنظیم شود. هنگام تعیین ارتفاع مناسب برای دسته، می توانید با خیال راحت فرض کنید که دسته باید حداقل 4 سانتی متر بالاتر از زین باشد.

وزن دوچرخه را نیز در نظر بگیرید. دوچرخه های کودکان به راحتی سنگین در نظر گرفته می شوند. یک دوچرخه بچه گانه فولادی با چرخ های 16 اینچی می تواند به سرعت بین 12 تا 15 کیلوگرم وزن داشته باشد، در حالی که وزن کودک سوار بر آن حدود 35 تا 45 کیلوگرم است. ممکن است بخواهید به جای آن دوچرخه سبک تری انتخاب کنید، مانند دوچرخه ای که از آلومینیوم ساخته شده است. سایر تنظیمات مربوط به دوچرخه کودکان اختیاری است.

راهنمای خرید دوچرخه کودک و معرفی چند دوچرخه بچگانه خوب در بازار | به‌نظر

دوچرخه حرفه ای زنجان

به عنوان مثال، برای ایمنی بیشتر، می توانید دوچرخه کودک خود را به یک پرچم ایمنی مجهز کنید. با یک پرچم ایمنی، دید آنها را در ترافیک افزایش خواهید داد. با تزئین آن با اکسسوری‌های رنگارنگ مختلف مانند مهره‌های اسپیکر، استریمر یا محافظ‌های لباس چشم‌نواز، یک حس شخصی به آن اضافه کنید. کلاه ایمنی دوچرخه نیز یک راه عالی برای ایمن نگه داشتن کودک دوچرخه سوار شماست. آنها محافظت بیشتری ارائه می دهند و در رنگ های مختلف برای مطابقت با دوچرخه کودک شما ارائه می شوند.