استفاده از گز اصفهان آردی باعث ریزش مو در کودکان می شود

تکه های شکلی فوندانت برای کریستالیزه کردن یا پوشاندن با شکلات با ریختن فوندانت داغ، ذوب شده و طعم دار در قالب های ساخته شده از نشاسته ذرت شکل می گیرد.

یکی از شیرینی های معروف ایرانی گز اصفهان آردی می باشد که امروزه بسیار پر طرفدار و مورد مصرف تمامی افراد در سراسر دنیا است.

یک سینی کم عمق به عمق دو اینچ با نشاسته ذرت پر شده است که صاف شده و کمی فشرده شده است. سپس یک تخته چاپ که با ردیف‌هایی از مدل‌های گچ، چوب یا فلز به شکل دلخواه پوشانده شده است، داخل نشاسته فشرده شده و بیرون کشیده می‌شود.

فوندانت را در این قالب ها ریخته و می گذاریم تا خنک شود. سپس سینی روی یک الک وارونه می شود. نشاسته از آن عبور می کند و تکه های فوندانت را روی الک می گذارد.

پس از مسواک زدن یا دمیدن ملایم برای از بین بردن نشاسته چسبیده، فوندانت ها برای پوشاندن یا کریستال شدن آماده می شوند.

گز

ماشینی که به عنوان مغول شناخته می شود، تمام این عملیات را به طور خودکار انجام می دهد، سینی ها را با نشاسته پر می کند، آنها را چاپ می کند، فوندانت ذوب شده را رسوب می دهد و سینی های پر شده را در یک توده روی هم می چیند.

در انتهای دیگر دستگاه، انبوهی از سینی‌هایی که حاوی کرم‌های خنک‌شده و سفت‌شده هستند، کنار هم قرار می‌گیرند و روی الک‌ها برعکس می‌شوند، و کرم‌ها برای برس زدن و دمیدن با هوا خارج می‌شوند. سینی های خالی به طور خودکار دوباره پر می شوند و چرخه ادامه می یابد.

برخی از انواع فوندانت ممکن است دوباره ذوب شوند و در قالب های لاستیکی انعطاف پذیر ریخته شوند، اما این فرآیند به طور کلی به کرم های کم عمق با قوام نسبتاً سفت محدود می شود.

از قالب‌های فلزی پیش‌پوش‌شده با ماده‌ای که آزاد شدن کرم را تسهیل می‌کند نیز استفاده می‌شود. واحدهای کرم از قالب معکوس توسط هوای فشرده روی یک تسمه خارج می شوند که آنها را برای پوشش شکلاتی به جلو می برد.